زمان آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ در استان خراسان رضوی اعلام شد بازداشت قاتل فراری| جزییات درگیری عجیب و مرگبار دو جوان در خیابان چه بود؟ مصدومیت ۴ نفر براثر انفجار در پارک پرواز تبریز (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد زلزله، دوزین مینودشت در استان گلستان را لرزاند + جزئیات (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمایت دانشجویان تهران از خیزش ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا قتل دختر اصفهانی مبتلا به اوتیسم به دست مادرش مشهد، سومین قطب پیوند کبد در کشور است آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران
سرخط خبرها

۴۰ هزار دانش آموز استان خراسان رضوی برای نخستین بار امکان شرکت در کنکور را دارند

  • کد خبر: ۱۴۶۲۳۹
  • ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
۴۰ هزار دانش آموز استان خراسان رضوی برای نخستین بار امکان شرکت در کنکور را دارند
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون این استان دارای ۴۰ هزار دانش‌آموز در پایه دوازدهم است که برای نخستین بار امکان شرکت در کنکور را دارند.

جاودانی| محمود رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با بیان اینکه هنوز بخش زیادی از کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در این پایه تدریس نشده است، گفت: شرکت در کنکور به‌صورت آزمایشی و تجربه فضای برگزاری آزمون می‌تواند در کنکور تیرماه برای این گروه مفید باشد.

وی تأکید کرد: دانش‌آموزان باید توجه کنند که امسال تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۴۰‌درصد است و امسال برای نخستین بار شاهد تأثیرگذاری مستقیم سوابق تحصیلی هستیم.

رضایی بیان کرد: سال گذشته در صورت خوب‌بودن نمرات دانش‌آموزان، اثر مثبت در نتیجه کنکور دانش‌آموز را داشتیم و در صورت پایین‌بودن نمرات، در این زمینه اعمال نمی‌شد.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به اینکه امسال دروس عمومی در کنکور سراسری برگزار نمی‌شود، از مجموع ۴۰درصد اثرگذاری سوابق تحصیلی، ۲۶درصد تأثیر دروس عمومی است که برای این منظور دانش‌آموزان حتما باید در امتحانات نهایی شرکت کنند تا سهم مطلوبی از سوابق تحصیلی بگیرند.

وی افزود: به این ترتیب از مجموع ۴۰درصد اثر سوابق تحصیلی، ۲۶درصد دروس عمومی و ۱۴درصد سهم دروس تخصصی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این اداره کل مجری برگزاری کنکور سراسری زمستانه ۱۴۰۲ در ۱۷ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان‌های استان است، افزود: به این ترتیب ۵۰ حوزه برگزاری کنکور در این شهرستان‌ها داریم که ۸۰۰ نیروی عملیاتی اجرایی امور مربوط به برگزاری را در شهرستان‌های تحت مدیریت آموزش و پرورش برعهده دارند.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: امسال که برای نخستین بار کنکور سراسری دوبار در کشور برگزار می‌شود، دانش‌آموزان مشغول تحصیل در پایه دوازدهم، امکان شرکت در هر دو کنکور را دارند؛ اما بر اساس نتیجه یک آزمون امکان انتخاب رشته دارند. دانش‌آموزان امکان خودآزمایی در کنکور دی‌ماه را دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->